Премини към основното съдържание

ПОЛИТИКА ПО КАЧЕСТВО И СИГУРНОСТ НА ИНФОРМАЦИЯТА НА АГЕНЦИЯТА ПО ГЕОДЕЗИЯ, КАРТОГРАФИЯ И КАДАСТЪР И НЕЙНИТЕ 28 ТЕРИТОРИАЛНИ СЛУЖБИ

Документи за изтегляне

 

ПОЛИТИКАТА ПО КАЧЕСТВО И СИГУРНОСТ НА ИНФОРМАЦИЯТА НА АГЕНЦИЯТА ПО ГЕОДЕЗИЯ, КАРТОГРАФИЯ И КАДАСТЪР И НЕЙНИТЕ 28 ТЕРИТОРИАЛНИ СЛУЖБИ

е насочена към непрекъснато усъвършенстване на планирането, координирането, управлението и предоставянето на административните услуги в областта на геодезията, картографията и кадастъра при осигуряване на достъпност, цялостност, наличност и поверителност на информацията с цел удовлетворяване на изискванията на потребителите и на нормативните и вътрешните разпоредби.

Ръководството, 
в лицето на Изпълнителния директор,
•    официално декларира настоящата ПОЛИТИКА, която е огласена, разбрана, прилагана, и поддържана на всички равнища в Агенцията;
•    определя политиката и целите на Агенцията по отношение на качеството на услугите и сигурността на информацията в контекста на вътрешните и външните изисквания към дейностите на АГКК, идентифицираните рискове и възможностите за подобрение;
•    има задължението за идентифицирането на всички процеси в АГКК, които осигуряват пряко или косвено качеството на предоставяните услуги по създаване на цифров кадастър и имотен регистър на Р България, поддържането на единна геодезическа основа за извършване на геодезически и картографски дейности, осигуряване на актуална и единна геоинформация за територията на страната чрез топографско картографиране и потвърждава, че тези процеси протичат при контролирани условия, чрез което да се гарантира качеството на услугите;
•    обявява, че основен приоритет за АГКК е удовлетворяване на очакванията на обществото за достъпно и прозрачно административно обслужване, за превенция и противодействие на корупцията и предоставяне на административни и специализирани услуги в съответствие с Хартата на клиента на АГКК, интересите на българското общество и най-добрите световни практики в областта на геодезията, картографията и кадастъра;
•    стреми се към непрекъснато подобряване на качеството на дейностите и продуктите чрез ефективно и ефикасно използване на наличните материални, човешки и финансови ресурси съобразно нуждите и потребностите на всички заинтересовани страни;
•    задава рамката на система от мерки, насочени към:
o    гарантиране на поверителността на информацията чрез прилагането на ограничения върху достъпа и разпространението на информация;
o    осигуряване на наличност и цялостност на информацията, чрез защита срещу неправомерни изменения, загуба или разрушаване на информация;
o    осигуряване на надежден и навременен достъп на информацията на принципа „Трябва да се знае“; осигуряване на непрекъснатост на процесите и услугите към потребителите;
o    минимизиране на рисковете за сигурността на информацията, причиняващи загуби или вреди на АГКК, потребителите на услуги, партньори и други заинтересовани страни;
o    минимизиране на степента на загуби или вреди, причинени от пробиви в информационната сигурност;
•    осигурява подобрение на инфраструктурата, обслужваща процесите по предоставяне на услугите, с оглед повишаване качеството на услугите и сигурността на информацията;
•    изпълнява мерки за енергийна ефективност и ограничаване на отрицателните климатични промени;
•    осигурява съответствие с нормативните и договорните изисквания по отношение на качеството на административните услуги и сигурността на информацията – служебна и предоставена от потребителите, и по-конкретно:
o    планиране и провеждане на дейностите по предоставяне на административни услуги в съответствие със Закона за електронното управление, Закона за киберсигурност, Наредбата за административното обслужване, Наредбата за минималните изисквания за мрежова и информационна сигурност и Наредбата за общите изисквания към информационните системи, регистрите и електронните административни услуги;
o    защита на личните данни и неприкосновеност на лична информация в съответствие с Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и националното законодателство в областта на защита на данните;
o    защита на правата върху интелектуална собственост в съответствие със Закона за авторското право и сродните му права;
o    спазване на договорните задължения по защита на информацията.
•    осигурява подходящо и системно обучение за повишаване квалификацията на служителите и тяхната мотивация за предоставяне на качествени административни услуги и нагласа за постоянни и измерими подобрения в работа чрез личен пример и ангажиране на целия личен състав;
•    осъзнава водещата си роля при формулирането на целите по качеството и сигурността на информацията и чрез ефикасни механизми на непрекъснат контрол следи тяхното изпълнение.

Като Изпълнителен директор на Агенцията по геодезия, картография и кадастър ДЕКЛАРИРАМ личното си участие и отговорност за изпълнение на обявената Политика по качеството и сигурността на информацията.

Изпълнителен директор
инж. Милен Димиев
м. септември, 2024 г.

Политиката по качество и сигурност на информацията е утвърдена със Заповед № РД-13-108/16.10.2024
 

slogan bg