Резюме на проекта "Създаване на кадастрални данни в цифров вид и развитие на електронните административни услуги на АГКК" по ОПДУ
Проект: „Създаване на кадастрални данни в цифров вид и развитие на електронните административни услуги на АГКК“, Административен договор № BG05SFOP001-1.002-0005-С01/16.01.2017 г. за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по оперативна програма „Добро управление“
ü Обща стойност на проекта: 12 651 347,00 лева, от които 10 753 644,95 лева европейско и 1 897 702,05 лева национално съфинансиране.
ü Период на изпълнение: 20 юни 2016 г. – 31 декември 2018 г.
На 16.10.2018 г. е подписано Допълнително споразумение № 1, съгласно което срокът за изпълнение на Административния договор е 31.12.2020 г.
ü Цели на проекта:
Обща цел: Постигане на висока устойчивост, прозрачност и оперативна съвместимост на системите с кадастрални данни, както и обезпечаване на връзката на е-правителство с електронно обслужване.
Специфични цели:
1. Допълване и усъвършенстване на кадастралните регистри чрез:
- създаване на кадастрална карта и кадастрални регистри в цифров вид на 96 бр. населени места за площ от 10 215 ха.;
- отстраняване на явна фактическа грешка в територия, която покрива минимум 80 000 ха.
2. Усъвършенстване на Информационните системи на кадастъра, в т. ч.:
- надграждане на системи на кадастъра – 2 бр.;
- усъвършенстване на работни процеси за предоставяне на административни електронни услуги – 8 бр.;
- разработване на нови електронни услуги – 3 бр.
- създаване на софтуер и структурирана ГИС база данни на ВиК инфраструктура за пилотни обекти.
ü Целеви групи:
- Централна администрация - АГКК и СГКК, Агенция по вписванията и Служби по вписванията, Министерство на земеделието и храните и Служби по земеделие;
- Крайните потребители на административните услуги на АГКК- гражданите и бизнеса;
- Нотариуси;
- Областни и общински администрации.
ü Дейности по проекта:
- Създаване на кадастрална карта и кадастрални регистри в цифров вид;
- Отстраняване на явна фактическа грешка в неурбанизирана територия;
- Пилотно набиране и структуриране на специализирани цифрови данни на подземната ВиК инфраструктура;
- Усъвършенстване на работните процеси за предоставяне на електронни административни услуги и развитие на информационните системи на кадастъра;
- Обучение на вътрешни и външни институционални потребители;
- Информация и комуникация.
ü Очаквани резултати:
- Допълване на кадастралните регистри (4 броя) с цифрови данни за 96 бр. населени места с площ 10 215 ха.;
- Усъвършенстване на кадастралните регистри (4 броя) чрез отстраняване на явна фактическа грешка в неурбанизирана територия с площ минимум 80 000 ха., със засегната площ 1 680 ха.;
- Създаден софтуер и структурирана ГИС база данни на ВиК инфраструктура за пилотни обекти;
- Надградени четири регистъра (съгл. чл. 30, ал. 1 от Закона за кадастъра и имотния регистър ) чрез:
- Надградени системи на кадастъра – 2 бр.;
- Усъвършенствани работни процеси за предоставяне на административни електронни услуги – 8 бр.;
- Създаване на нови електронни услуги - 3 бр., свързани с:
• Зони на ограничения;
• Историческа справка от кадастъра към даден момент;
• Справка за проекти за изменение в КККР;
- Дигитализирани документи - 18 милиона страници;
5.Обучени минимум 600 представители на целевите групи. Повишена професионалната компетентност и информираност за предоставяне на електронни кадастрални услуги чрез КАИС и повишаване на административния капацитет на целевите групи във връзка със ЗКИР и приложимата нормативна уредба;
6. Проведени 2 пресконференции за по 50 човека. Изработени и разпространени рекламни и информационни материали. Публикации в национални печатни издания - 2 бр.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Добро управление“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.