Премини към основното съдържание

За нас

Организация и функции

Агенцияпо геодезия, картография и кадастър e изпълнителна агенция към Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Агенцията е юридическо лице със седалище гр. София и осъществява своята дейност чрез 28 териториални звена - служби по геодезия, картография и кадастър, разположени в административните центрове на областите. С цел по-добро обслужване на клиентите, са създадени изнесени работни места в общинските центрове с високо търсене на кадастрални услуги. 

Основните функции на Агенцията по геодезия, картография и кадастър са:

 

 1. Съгласно Закона за кадастъра и имотния регистър: 

 

-  създаване и поддържане на кадастралната карта и кадастралните регистри за територията на цялата страна;

- разработване на проекти на законови и подзаконови нормативни актове в областта на кадастъра и геодезията, както и програми, и концепции за развитие на дейността;

- осъществяване на дейността по кадастъра координирано с дейностите по имотния регистър, ЕКАТТЕ, БУЛСТАТ, ЕСГРАОН, регистрите на държавните и общинските имоти;

- извършване на административно - техническо обслужване на гражданите, ведомствата, общините и други потребители на кадастрална информация;

- поддържане на държавния геодезически, картографски и кадастрален фонд;

- водене на регистрите на лицата, правоспособни да извършват дейности по кадастър, по геодезия и по картография.

           

2. Съгласно Закона за геодезията и картографията:

- създаване и поддържане на държавните топографски карти в мащаби 1 : 5000 и 1 : 10 000 за територията на страната;

- поддържане на държавната нивелачна мрежа и на мрежата от мареографни станции;

- поддържане на геодезическите мрежи с местно предназначение;

- създаване и поддържане на топографски бази данни и на геоинформационната система;

- осъществяване на техническата дейност по установяването на географските имена в Република България, водене на регистъра им, създаване и поддържане на база данни и информационна система за тях;

- осъществяване на взаимодействие и сътрудничество с държавни органи, както и с други организации в страната и в чужбина.

 

Сектори на дейност и клиенти

Секторите, в които има необходимост от данните, които Агенцията събира, създава, поддържа и съхранява са:

- Пазар на недвижими имоти;

- Териториално и устройствено планиране;

- Инфраструктура;

- Опазване на околната среда.

Клиентите на Агенцията са два типа: гражданите като собственици на недвижими имоти и ключовите клиенти. Ключовите клиенти може да се разделят на няколко основни групи, като всяка група има своите специфични изисквания:

- Централни администрации;

- Общински администрации;

- Правоспособни лица;

- Съдилища;

- Съдии по вписвания;

- Нотариуси;

- Агенции за недвижими имоти;

- Търговски банки;

- Инвеститори;

- Дружества в областта на енергетиката;

     - Държавни и частни съдебни изпълнители.

 

За услугите, които предоставя, Агенцията събира такси в размер съгласно Тарифа № 14 за таксите, които се събират в системата на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и от областните управители.

slogan bg